Hallo,
Een late reactie, maar er gebeurt nooit wat in de nederlandse sectie van dit forum. Maar wel leuk om eens iemand uit Nederland te spreken met een zaurus, die zullen er weinig zijn. Ik heb sinds een aantal maanden een (tweedehands aangeschafte) 5600. Hierop was de Zynergy ROM geïnstalleerd, omdat dat handig zou zijn voor WIFI. Ik heb het WIFI kaartje niet overgenomen, maar blaas alles door de usb-kabel tussen computer en zaurus heen en weer. Ervaring met bluetooth heb ik ook niet.
Ervaring met het installeren van andere ROMs heb ik wel. Na aankoop heb ik de zaurus vrijwel meteen voorzien van OpenZaurus 3.5.2. Ik heb ook nog even de Sharp ROM geprobeerd, maar binnen enkele dagen was ik weer terug bij OpenZaurus. Dit beviel toch het best. Het is volgens mij zeker aan te bevelen over te stappen naar OpenZaurus. Dat is namelijk nog volop in ontwikkeling in tegenstelling tot de Sharp ROM. Het nadeel is dat je Opera, Jeode en Hancom Word en Sheet met een kunstgreep zult moeten installeren (valt reuze mee hoor).
Ik moet nog kijken wat de voordelen zijn om op te waarderen naar 3.5.3. Ook overweeg ik eens gpe te installeren in plaats van (of naast) opie, omdat je daarmee de mogelijkheid hebt om een nette tekstverwerker (Abiword) te installeren. Hancom word is nagenoeg waardeloos, en Textmaker vind ik weer vrij duur voor die enkele maal dat ik een word documentje wil openen op m'n zaurus.
Folkert.