Author Topic: Aanwezig?  (Read 15080 times)

gamemastermischa

• Newbie
  • *
    • View Profile
    • http://
Aanwezig?
« on: May 10, 2005, 07:11:52 am »
Hallo,

Hier nog een Zaurus gebruiker, al een tijdje, maar ach.
Ik ben een blije bezitter van een 5500. (Rom 3.10)

Zijn er hier nog meer mensen met een 5500?
Zo ja, iemand ervaring met:

Bluetooth
Installeren van een andere ROM

Gamemaster.

7_feet_up

• Newbie
  • *
    • View Profile
Aanwezig?
« Reply #1 on: May 30, 2005, 03:27:39 pm »
Hallo,
Een late reactie, maar er gebeurt nooit wat in de nederlandse sectie van dit forum. Maar wel leuk om eens iemand uit Nederland te spreken met een zaurus, die zullen er weinig zijn. Ik heb sinds een aantal maanden een (tweedehands aangeschafte) 5600. Hierop was de Zynergy ROM geïnstalleerd, omdat dat handig zou zijn voor WIFI. Ik heb het WIFI kaartje niet overgenomen, maar blaas alles door de usb-kabel tussen computer en zaurus heen en weer. Ervaring met bluetooth heb ik ook niet.

Ervaring met het installeren van andere ROMs heb ik wel. Na aankoop heb ik de zaurus vrijwel meteen voorzien van OpenZaurus 3.5.2. Ik heb ook nog even de Sharp ROM geprobeerd, maar binnen enkele dagen was ik weer terug bij OpenZaurus. Dit beviel toch het best. Het is volgens mij zeker aan te bevelen over te stappen naar OpenZaurus. Dat is namelijk nog volop in ontwikkeling in tegenstelling tot de Sharp ROM. Het nadeel is dat je Opera, Jeode en Hancom Word en Sheet met een kunstgreep zult moeten installeren (valt reuze mee hoor).

Ik moet nog kijken wat de voordelen zijn om op te waarderen naar 3.5.3. Ook overweeg ik eens gpe te installeren in plaats van (of naast) opie, omdat je daarmee de mogelijkheid hebt om een nette tekstverwerker (Abiword) te installeren. Hancom word is nagenoeg waardeloos, en Textmaker vind ik weer vrij duur voor die enkele maal dat ik een word documentje wil openen op m'n zaurus.

Folkert.
« Last Edit: May 30, 2005, 03:34:51 pm by 7_feet_up »
Zaurus SL-5600
OpenZaurus 3.5.4.2-rc2
Wireless LAN CF Card NL-2511CF MERCURY
Destinator CF GPS receiver
PEAK Compact Flash Card 512MB
SanDisk Standard SD Card 64 MB
Brandless SD Card 1 GB
Sharp Zaurus SL5500 3E-Piel Frama Luxury Black Tan leather PDA case
PSP Battery Pack PW-2992p

azalin

• Newbie
  • *
    • View Profile
Aanwezig?
« Reply #2 on: June 05, 2005, 11:26:31 am »
Hallo!
Een week of 2 geleden heb ik een C-1000 gehaald bij Trisoft. Zeer koel apparaatje. Op dit moment heb ik gewoon de Sharp rom erop staan. Waarschijnlijk stop ik er PdaXrom op zodra de volgende versie uit komt.

vishnja

• Full Member
    • View Profile
Aanwezig?
« Reply #3 on: June 08, 2005, 05:18:36 am »
Hoi,
ik kijk ook nog soms of er iets nieuws in dit forum gebeurd  
C860 with Cacko 1.21 \"Elena\" ROM,
pretec wlan cf, nokia bt cf, ratoc usb host cf, socket lan cf,
sandisk 512 cf/sd, kingston 256 cf

cortez

• Sr. Member
    • View Profile
    • http://www.omegamoon.com
Aanwezig?
« Reply #4 on: June 08, 2005, 06:30:39 am »
Ze zijn er wel, Nederlandse Zaurus gebruikers, alleen duurt het soms een poosje voordat ze reageren  

Ik heb een SL-C750 en gebruik naar volle tevredenheid pdaXrom. Een échte mini-laptop, fantastisch gewoon.
[div align=\"center\"]== == == == == == == == == == == == == ==
www.omegamoon.com
Zaurus SL-C750 - Died in a dreadful coffee experiment, has a second life somewhere in the Czech Republic
Zaurus SL-C1000 - Multiboot Zubuntu, Debian, Fedora, Poky, Android and others
Zaurus SL-C3100 - Development device, currently Zubuntu 2.0
Zaurus SL-6000L - The fridge is running Zubuntu 1.0
Zaurus SL-C860 - Cacko, untouched since kindly donated, waiting for Zubuntu
== == == == == == == == == == == == == ==[/div]

azalin

• Newbie
  • *
    • View Profile
Aanwezig?
« Reply #5 on: June 14, 2005, 03:38:15 am »
Heb je ook nog andere ROM's gebruikt zoals Cacko, OE, Openzaurus? Ik wil waarschijnlijk PdaXrom gebruiken zodra die wat minder bugjes bevat voor de C-1000 versie (en dan xfce draaien) in de volgende RC. Maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer, er is best veel keuze tussen roms en dat flashen gaat naar ik lees niet al te snel (moet je de batterij er uit halen en even wachten etc.).

cortez

• Sr. Member
    • View Profile
    • http://www.omegamoon.com
Aanwezig?
« Reply #6 on: June 14, 2005, 04:18:41 pm »
Heb je ook nog andere ROM's gebruikt zoals Cacko, OE, Openzaurus?
[div align=\"right\"][a href=\"index.php?act=findpost&pid=84163\"][{POST_SNAPBACK}][/a][/div]

Cacko heb ik lange tijd gebruikt, maar is lang zo flexibel/open niet als pdaXrom. OE is geen ROM maar een buildsysteem, en ik ben nooit zo gecharmeerd geweest van OpenZaurus (kwestie van smaak)

er is best veel keuze tussen roms en dat flashen gaat naar ik lees niet al te snel (moet je de batterij er uit halen en even wachten etc.).[div align=\"right\"][a href=\"index.php?act=findpost&pid=84163\"][{POST_SNAPBACK}][/a][/div]

Flashen is echt in 5 minuten gebeurt. Zorg wel altijd dat je een (NAND)backup hebt van je werkende systeem, dan kun je altijd terug.
[div align=\"center\"]== == == == == == == == == == == == == ==
www.omegamoon.com
Zaurus SL-C750 - Died in a dreadful coffee experiment, has a second life somewhere in the Czech Republic
Zaurus SL-C1000 - Multiboot Zubuntu, Debian, Fedora, Poky, Android and others
Zaurus SL-C3100 - Development device, currently Zubuntu 2.0
Zaurus SL-6000L - The fridge is running Zubuntu 1.0
Zaurus SL-C860 - Cacko, untouched since kindly donated, waiting for Zubuntu
== == == == == == == == == == == == == ==[/div]

azalin

• Newbie
  • *
    • View Profile
Aanwezig?
« Reply #7 on: June 15, 2005, 04:46:45 am »
Ah bedankt voor de heldere antwoorden, ik ga nu zeker voor pdaXrom!

Chero

• Hero Member
    • View Profile
    • http://users.telenet.be/zaurususer/Chero
Aanwezig?
« Reply #8 on: June 15, 2005, 12:45:18 pm »
... (en dan xfce draaien) in de volgende RC. ...
[div align=\"right\"][a href=\"index.php?act=findpost&pid=84163\"][{POST_SNAPBACK}][/a][/div]

Ah bedankt voor de heldere antwoorden, ik ga nu zeker voor pdaXrom!
[div align=\"right\"][a href=\"index.php?act=findpost&pid=84305\"][{POST_SNAPBACK}][/a][/div]

Zeker doen !! XFCE op de zaurus is werkelijk fantastisch mooi.

Groeten uit België,
Chero.
HP-95LX -> HP Jornada 680 -> SL-C860 -> SL-C3100 -> Fuji u810 -> SL-C1000 -> HTC uni -> SL-C860 -> SL-C760.
March 12 2009 : Back because the Zaurus is one of a kind.
SL-C760 : pdaXrom
Pandora pre-ordered -> received and tested : great device but not my cup of tea -> sold.

rlvb

• Newbie
  • *
    • View Profile
Aanwezig?
« Reply #9 on: February 23, 2007, 08:48:56 am »
Hallo,

Bluetooth

Gamemaster.
[div align=\"right\"][a href=\"index.php?act=findpost&pid=79045\"][{POST_SNAPBACK}][/a][/div]

hoi,hoop dat iemand mij kan helpen. Heb veel gelezen over de sharp sl-5500g. Heb hem zeer goedkoop op de kop kunnen tikken en wil hem graag gebruiken. Heb hem opgeladen en de benodigde software erbij gezocht. Maar als ikhem wil aanzetten krijg ik een zwart scherm met de woorden sharp, wat doe ik verkeerd en als ie stuk is, waar in nederland kan ik hem laten repareren, want sharp NL doet dat niet.Wie helpt mij en wie kanmij vertellen wat er mis is met dit mooie apparaat. ik werk onder xp prof

7_feet_up

• Newbie
  • *
    • View Profile
Aanwezig?
« Reply #10 on: March 08, 2007, 07:54:58 am »
Hallo,

Bluetooth

Gamemaster.
[div align=\"right\"][{POST_SNAPBACK}][/a][/div]

hoi,hoop dat iemand mij kan helpen. Heb veel gelezen over de sharp sl-5500g. Heb hem zeer goedkoop op de kop kunnen tikken en wil hem graag gebruiken. Heb hem opgeladen en de benodigde software erbij gezocht. Maar als ikhem wil aanzetten krijg ik een zwart scherm met de woorden sharp, wat doe ik verkeerd en als ie stuk is, waar in nederland kan ik hem laten repareren, want sharp NL doet dat niet.Wie helpt mij en wie kanmij vertellen wat er mis is met dit mooie apparaat. ik werk onder xp prof
[div align=\"right\"][a href=\"index.php?act=findpost&pid=155065\"][{POST_SNAPBACK}][/a][/div]

Het zwarte scherm met in rode letters "SHARP" is het splashscherm dat je altijd ziet bij het opstarten. Als je zaurus niet verder komt dan dit, staat er mogelijk geen besturingssysteem op. Het betekent niet automatisch dat hij stuk is (al weet ik dat natuurlijk niet zeker). Als je de zaurus eerst reset (met het knopje achter het batterijklepje) en daarna de Cancel en OK knop tegelijk indrukt, krijg je een menu te zien. Je zou eerst kunnen proberen om via dit menu de zaurus te formatteren. Als dit geen verschil maakt, zou je een nieuwe ROM moeten installeren. De beste keus is OpenZaurus, omdat deze nog actief wordt ontwikkeld ([a href=\"http://wiki.openzaurus.org/Collie/Install]http://wiki.openzaurus.org/Collie/Install[/url]). De originele Sharp ROM is hier te downloaden: http://www.myzaurus.com/downloads3.asp. Omdat je zaurus momenteel niet opstart, zul je de ROM wel op een andere manier op een CF of SD kaartje zien te krijgen.
« Last Edit: March 08, 2007, 08:05:31 am by 7_feet_up »
Zaurus SL-5600
OpenZaurus 3.5.4.2-rc2
Wireless LAN CF Card NL-2511CF MERCURY
Destinator CF GPS receiver
PEAK Compact Flash Card 512MB
SanDisk Standard SD Card 64 MB
Brandless SD Card 1 GB
Sharp Zaurus SL5500 3E-Piel Frama Luxury Black Tan leather PDA case
PSP Battery Pack PW-2992p