Den måde jeg har forsøgt at få det til at virke er over GSM! På Zaurusen bruger jeg simpelthend bare internet Wizarden til at etablere forbindelsen til T68i en. Det virker også når jeg sender kalender og kontakt information mellem den Outlook kompatible adressebog i Zaurusen og den ligeledes kompatible adressebog og kalender på T68Ien.
Initstring?
OK - du har altså bekræftet at infrarød kommunikation fungerer mellem enhederne.
Initstring er den initialiseringsstreng, der skal sendes gennem enhver form for modemforbindelse, for at initialisere forbindelsen. Min ser sådan ud:
AT+cgdcont=1,"IP","internet"
Men det gør den fordi jeg forbinder gennem GPRS med min Siemens S55. Din initstring skal se *helt* anderledes ud fordi du forbinder over GSM. Du burde kunne få oplyst en brugbar initstring hos din udbyder eller i en nyhedsgruppe for brugere hos din udbyder.
Nu ved jeg af gode grunde ikke hvordan dialogboksene ser ud på din Zaurus, når du redigerer i forbindelsens indstillinger, men der skal være en tekstboks hvori du kan indsætte en initstring.
Nåh ja - lige en detalje: udbyderne har som regel forskellige modempulje-telefonnumre, der skal ringes op til, alt efter hvilken type forbindelse du bruger: POTS, ISDN, osv. Er du ganske sikker på at forsøger at ringe op til det korrekte nummer?