Author Topic: Zaurus og T86i  (Read 5864 times)

zbum

• Newbie
  • *
    • View Profile
Zaurus og T86i
« on: June 29, 2004, 09:51:13 am »
Hej..

Rart at se, at jeg ikke er alene i en verden af Palm og Windows CE (eller whatever!).

Jeg har haft Zaurus i godt et år nu.. og er mere end tilfreds med den.. Det er en lækker lille maskine, der stort set kan alt hvad jeg har brug for!

Jeg fik den (købt brugt i England) med et WIFI kort og alle mulige andre gadgets.
I den tid jeg har brugt den er det rart at se, at WIFI "dækningen" er blevet meget bedre!

Nu kommer mit lille spørgsmål.. som jeg håber der er en chance for, at en af jer kender et svar på. Det er ikke altid jeg kan komme i nærheden af en hotspot og derfor vil jeg gerne kunne connecte til internettet gennem min T68i via infrarød.
Men desværre ser det ikke ud til at virke!   HVORFOR? I teorien burde det virke...

HÃ¥ber der er nogen der kender et svar!

Hilsen

Zmanden

PS. Jeg har en 5500

bb

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
    • http://
Zaurus og T86i
« Reply #1 on: July 02, 2004, 12:04:23 pm »
Nu kommer mit lille spørgsmål.. som jeg håber der er en chance for, at en af jer kender et svar på. Det er ikke altid jeg kan komme i nærheden af en hotspot og derfor vil jeg gerne kunne connecte til internettet gennem min T68i via infrarød.
Men desværre ser det ikke ud til at virke!   HVORFOR? I teorien burde det virke...

PS. Jeg har en 5500
Hvad prøver du at komme på - GPRS eller GSM? Hvis GPRS: kan du gå på GPRS med telefonen alene? Hvordan ser din initstring ud?
Best regards,
bb
SL-C860, Cacko 1.23 ROM
512MB SanDisk SD, Origo CF WiFi

zbum

• Newbie
  • *
    • View Profile
Zaurus og T86i
« Reply #2 on: July 02, 2004, 05:07:59 pm »
Tak for din tilbagemelding!

Først en lille rettelse det er ikke en T86i som jeg fejlagtigt skrev i headeren, men en T68i som jeg har. Jeg har lavet lidt research på newgroupsne! Det lader til der er en del problemer med koble en T68i og Zaurusen sammen, selvom der er nogen der hævder, at det virker problemfrit.

Den måde jeg har forsøgt at få det til at virke er over GSM! På Zaurusen bruger jeg simpelthend bare internet Wizarden til at etablere forbindelsen til T68i en. Det virker også når jeg sender kalender og kontakt information mellem den Outlook kompatible adressebog i Zaurusen og den ligeledes kompatible adressebog og kalender på T68Ien.

Initstring?

Prøv at forklare lidt nærmere?

Hilsen
ZBUM!  

bb

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
    • http://
Zaurus og T86i
« Reply #3 on: July 04, 2004, 04:39:55 am »
Den måde jeg har forsøgt at få det til at virke er over GSM! På Zaurusen bruger jeg simpelthend bare internet Wizarden til at etablere forbindelsen til T68i en. Det virker også når jeg sender kalender og kontakt information mellem den Outlook kompatible adressebog i Zaurusen og den ligeledes kompatible adressebog og kalender på T68Ien.

Initstring?

OK - du har altså bekræftet at infrarød kommunikation fungerer mellem enhederne.

Initstring er den initialiseringsstreng, der skal sendes gennem enhver form for modemforbindelse, for at initialisere forbindelsen. Min ser sådan ud:
AT+cgdcont=1,"IP","internet"
Men det gør den fordi jeg forbinder gennem GPRS med min Siemens S55. Din initstring skal se *helt* anderledes ud fordi du forbinder over GSM. Du burde kunne få oplyst en brugbar initstring hos din udbyder eller i en nyhedsgruppe for brugere hos din udbyder.

Nu ved jeg af gode grunde ikke hvordan dialogboksene ser ud på din Zaurus, når du redigerer i forbindelsens indstillinger, men der skal være en tekstboks hvori du kan indsætte en initstring.

Nåh ja - lige en detalje: udbyderne har som regel forskellige modempulje-telefonnumre, der skal ringes op til, alt efter hvilken type forbindelse du bruger: POTS, ISDN, osv. Er du ganske sikker på at forsøger at ringe op til det korrekte nummer?
« Last Edit: July 04, 2004, 04:40:45 am by bb »
Best regards,
bb
SL-C860, Cacko 1.23 ROM
512MB SanDisk SD, Origo CF WiFi