Author Topic: eenzaam maar toch niet alleen ???  (Read 94246 times)

Anonymous

• Guest
eenzaam maar toch niet alleen ???
« on: June 09, 2003, 07:32:52 am »
:wink:
Ik had het idee dat ik zo\'n beetje de enige zaurus-eigenaar in Nederland ben. Nu put ik enige hoop op andere Nederlandse Zaurus-fans uit dit forum. Het enige wat nog ontbreekt is de eerste posting.

Hallo daar ! Is daar iemand ?????

groet.....
Richard

michel

• Newbie
  • *
    • View Profile
    • http://www.opensourcenieuws.nl
« Reply #1 on: June 09, 2003, 04:47:55 pm »

Hoi Richard,

Je was me net voor. Ik moest nog een welkoms bericht plaatsen.
Dit nederlandse deel is vandaag pas aangemaakt dus je was er snel bij.

Ik moet je teleur stellen ikzelf heb er nog geen. Maar daar wordt hard aan gewerkt. Ik ben aan het nagaan hoe we de Zaurus sl-5600 op een makkkelijkere manier in Nederland kunnen aanschaffen.

Als jij hiervoor tips hebt laat het dan weten. Welk type Zaurus gebruik jij op dit moment.

Hou ook www.opensourcenieuws.nl in de gaten, deze site beheer ik en post daar ook af en toe wat berichten over de Zaurus.

Misschien wil jij een kleine review over jou bevidingen met de Zaurus schrijven?

Groetjes,
Michel

Anonymous

• Guest
« Reply #2 on: June 10, 2003, 05:43:31 am »
Hoi

Ik ben al maanden op zoek naar een zaurus, Richard waar heb je die van jou gekocht? ik begon de hoop al op te geven.... :cry:

groeten Saskia

richardl

• Newbie
  • *
    • View Profile
    • http://
« Reply #3 on: June 10, 2003, 09:41:15 am »
Ik heb mijn Zaurus  SL-5500G al weer enkele maanden geleden via internet gekocht bij www.widget.de.  (overigens duurde een en ander tergend langzaam ...... ) Het schijnt dat dit model nog maar moeilijk leverbaar is.
Je krijgt dan wel een exemplaar met een Duits toetsenbord (QWERTZ) en Duitstalige software. De Duitstalige software heb ik gelijk vervangen door de Engelse Sharp-rom (2.38 geloof ik) Later heb ik ook nog OpenZaurus geprobeerd, maar dat liep niet echt stabiel. Ik kijk wel uit naar de komende versies van OpenZaurus, omdat meer recht wordt gedaan aan het open-source karakter van Linux en de gebruiker veel meer vrijheid heeft alles naar eigen believen aan te passen.
Inmiddels is mijn Zaurus voorzien van een w-lan kaartje (Buffalo) en de nodige geheugenuitbreiding en huist mijn troetel-Zuarus in een werkelijk chique lederen Pile Frama foudraal. Dat kocht ik via www.trisoft.de, wat in ieder geval veel sneller ging.

Anonymous

• Guest
« Reply #4 on: August 11, 2003, 03:49:58 pm »
Prettig om te vernemen dat er hier ook een Zaurus club is.

Al enige tijd ben ik op zoek naar een vervanger van mijn Psion 3 MX (waar ik overigens heel tevreden over ben). Is bijvoorbeeld nog nooit vastgelopen (in 4 jaar tijd).

Wellicht dat jullie je ervaringen kunnen delen met Symbian.info. Op de marktplaats van deze site (vroegere Psion club) is een en ander opgenomen over de Sharp C750 en C760 alsmede andere modellen.

Mijn vraag is eigenlijk of de Sharp dezelfde betrouwbaarheid en functionaliteit heeft als een Psion. Daarnaast zou ik willen weten of de Sharp gecombineerd kan worden met een GPS-ontvanger en zodoende kan dienen als route-planner.

Anonymous

• Guest
« Reply #5 on: August 12, 2003, 09:42:33 am »
Ik heb mijn SL5600 nu een paar maanden en heb er nog niet veel mee kunnen spelen, wegens te druk. :-)

Maar geen vast lopers gehad.

Er zijn wel mensen bezig om met een CF-GPS module een route-planner te maken maar dat is, zover ik het kan vinden, nog in de begin fase en vooral op de VS gericht.

Misschien moeten we eens druk gaan leveren bij de makers van TomTom navogator? :-)

Groetjes,
Michel

Anonymous

• Guest
« Reply #6 on: September 13, 2003, 07:39:58 pm »
Hallo,

Ben sinds een maand in het gelukkige bezit van een SL-C750. Moet eerlijk bekennen dat ik nog geen afscheid van m\'n Psion 5 heb kunnen nemen. De agenda van de Zaurus is lang niet zo goed als die van de Psion. Zo ben ik gewend aan de overzichtelijke week-view, en de weergave van verjaardagen (met leeftijd tussen haakjes) en meer van dat soort handigheidjes. Dit mist allemaal (vooralsnog) op de Zaurus. Bovendien is het toetsenbord niet van dezelfde hoge Psion kwaliteit.

Voor de rest een puik apparaatje. Beeld is fantastisch scherp, batterij houdt het lang vol, en, in tegenstelling tot de Psion, een actieve ontwikkel scene.

Ik heb net OpenZaurus geinstalleerd. Ziet er al weer een stuk beter uit als de standaard ROM!

- Cortez -

kuijer001

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #7 on: October 17, 2003, 04:01:33 am »
Hoi allemaal

ik heb enkele maandengeleden als alternatief voor mijn Psion 5mx een SL-C700 aangeschaft. Wat mij (helaas) het meest opvalt is de betrouwbaarheid, degelijkheid, en gebruiksvriendelijkheid van de ......5mx! Die houd ik er voorlopig maar even bij. Verder zit nog met een gigantische hoeveelheid data waarvan ik nog altijd geen idee heb hoe ik die over moet zetten op de Zaurus. Iemand die daar al wel ervaring mee heeft?

Greetz
-Rob-
Rob

SL-C700, 256MB SD, 256 MB CF. Cacko Lite ROM
KO/PI ,Ka/Pi, PWM/PI, tkcbackup, tkcexplorer, tkcgallery, tkcvideo

Anonymous

• Guest
« Reply #8 on: October 18, 2003, 11:11:38 am »
Hoi ik ben paul en heb nu ongeveer 10 maanden mijn Zaurus SL5500G
met een 128MB SD kaart en een 128MB CF kaart tevens henb ik de www.wirelesscabbles.com
bleutiith oplossing en braai ik voornamelijk Linux en OS X op mijn computers

Wouter

• Newbie
  • *
    • View Profile
    • http://www.ziso.net
« Reply #9 on: December 09, 2003, 01:52:00 pm »
En hier nog een Nederlandse zaurus gebruiker (we hebben ze nu echt  allemaal gehad denk ik ;-))

Trotse eigenaar van een SL5500G, gekocht bij inmac. Je kunt em daar nog steeds krijgen, de prijs is wel aan de hoge kant. Hiervoor ook psion osaris en palm\'s gehad, maar die kunnen wat mij betreft niet tippen aan de zaurus. Al is het eigenlijk meer een mini-pc ipv een agenda.

Anonymous

• Guest
« Reply #10 on: December 17, 2003, 03:58:53 pm »
Hoi ik ben paul en heb nu ongeveer 10 maanden mijn Zaurus SL5500G
met een 128MB SD kaart en een 128MB CF kaart tevens henb ik de www.wirelesscabbles.com
bleutiith oplossing en braai ik voornamelijk Linux en OS X op mijn computers

ik las dit nog even terug en moest enorm schrikken van mijn taal fouten

dus bij deze sorrie

Anonymous

• Guest
« Reply #11 on: February 07, 2004, 11:13:03 pm »
\'lo iedereen

Ik ben Pieter en ik heb inmiddels alweer een jaar of wat m\'n SL-5500 US =) Heb een 128 MB Viking SD kaart en een Linksys wireless CF kaart. Is hier op de campus echt ideaal, op reis alleen helaas nogal snel leeg :-/ Maargoe de jaloerse blikken op de computer science afdeling maken dat weer helemaal goed.

Ik had net als Rob een Psion Series 5mx, maar ik heb tot nu toe niet echt problemen gehad me de betrouwbaardheid van m\'n zaurus. Daar staat tegenover dat ik _wel_ veel dingen heb gedaan die met m\'n psion niet konden. In het afgelopen jaar heb ik bijvoorbeeld LISP Maxima geinstalleerd voor m\'n cursus wiskunde en the SPIM simulator voor een cursus assembly programmeren. Probeer dat maar eens op een andere PDA =)

Cheers,

Pieter.

Anonymous

• Guest
« Reply #12 on: March 14, 2004, 07:35:07 am »
@Wouter: Welnu, je hebt ze nog niet allemaal gevonden! Ik ben namelijk de trotse eigenaar van een SL-5600, nadat ik eerst een poos gespeeld heb met een SL-5000D die ik van Sharp gekregen had in een Developers Challenge. Verder ken ik nog iemand met een SL-5500.

Ik heb er een 256MB SD kaartje, een 128MB CF kaartje en een BC-307 CF GPS kaart bij. Leuk speelgoed!
Ik gebruik hem als flightcomputer in mijn zweefvliegtuig, waarvoor ik zelf de software schrijf (http://cumulus.kflog.org/)

vishnja

• Full Member
    • View Profile
« Reply #13 on: March 14, 2004, 10:50:11 am »
Ik zit trouwens ook in Nederland, ook al ben ik Duits ;-)
Ik heb nu al bijna zo 2 jaar een SL5500 met een heleboel kaartjes (sd, cf, wlan, bt)  erbij en zit op het moment te wachten op een nieuwe C860.
C860 with Cacko 1.21 \"Elena\" ROM,
pretec wlan cf, nokia bt cf, ratoc usb host cf, socket lan cf,
sandisk 512 cf/sd, kingston 256 cf

Swifthawk

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #14 on: April 13, 2004, 11:27:09 am »
Ik heb net een Zaurus C860 besteld bij Shirtpocket en ben erg benieuwd. Ik heb pas recentelijk van deze apparaatjes vernomen. Ze lijken me perfect.