Ik zie hier dat het weer tijd is voor de maandelijkse post in dit topic
Ik heb een paar jaar geleden een SL-5500 gehad (van Ebay UK). Deze heb ik toen (stom!) na driekwart jaar verkocht om een Siemens Simpad te kopen. De Simpad is een mooie machine maar goede software en hardwareondersteuning ontbreekt op dit moment.
Op een gegeven moment begon het toch weer te jeuken, dus heb ik vorige maand een SL-C860 besteld bij PriceJapan.com. Na wat initiele betalingsproblemen (niet meewerkende bank) heb ik via Moneybookers betaald, een service die zeer aan te raden is (snel en goedkoop).
Toen ik eenmaal betaald had was ie er binnen 4 dagen.
Ik heb er EUR 446,- voor betaald inclusief shipping. Ik heb aan PriceJapan gevraagd of ze het aan de buitenkant wilden markeren als een Electronic Dictionary van EUR 150,-, hierdoor hoefde ik maar EUR 47,- douanekosten te betalen (tegenover +/- EUR 100,- als ze de echte waarde hadden genomen), hiervan waren EUR 15,- inklaringskosten van TPG/EMS, ik geloof dat je die omzeilt met UPS, maar dat is qua verzendkosten weer duurder, dus veel scheelt het niet.
Ik ben erg blij met m'n C-860, het is echt een indrukwekkende machine. Ik wacht nog op m'n MicroDrive en 1GB SD-card, dan pas kan het echte werk beginnen
Ik ben nog niet geheel tevreden over de software. De Sharp ROM heb ik meteen overboord gegooid (was Japans, en had geen zin om te converten naar Engels). Als eerste heb ik PdaXRom geinstalleerd (X-based). Op zich werkt dit redelijk goed, maar de standaardinstallatie is nogal spartaans, er gaat een hoop werk in zitten om het goed te laten draaien.
Hier heb ik het dan voornamelijk over de windowmanager (MatchBox/OpenBox) die nogal spartaans is, en de indeling van flashgeheugen; standaard is dat 50MB /, de rest /home.
Enorm rare beslissing, ik had liever 128MB / gehad, maar dit is hardcoded in de installatieprocedure.
Ik heb topics gevonden op de forums die dit mogelijk maken, maar die procedures werken niet voor mijn machine. Het zou in de volgende release gefixt zijn, maar die release laat vooralsnog op zicht wachten.
Ik heb net OpenZaurus 3.5.2 geflashed, maar deze hangt (zie
https://www.oesf.org/forums/inde...topic=8868&st=0 ). OpenZaurus op mijn SL-5500 draaide prima (versie 3.2), maar vanaf toen is het mijns insziens bergafwaarts gegaan met OpenZaurus.
Afijn, ik houd het wel in de gaten.
Bas: heb je je SL-C3000 al?