Hvor mange danske zaurus brugere er vi lige? Skriv et svar og evt. hvor det flotter danske land du er placeret.
Mnjaaaa... nu er jeg jo ikke lige egentlig *bruger* endnu i ordets egentlige forstand, idet PostDanmark har smidt forsendelsen med den SL-C860 jeg bestilte, væk, men jeg forventer da at blive det snart. Jeg er placeret i Storkøbenhavn.
Historien om mine oplevelser med PostDanmark de seneste dage fortjener faktisk at blive fortalt:
Forsendelsen blev anmeldt 29. december som en ekspres-forsendelse. Budet bankede ikke på, men smed blot anmeldelsen ind gennem brevsprækken. Jeg nåede at høre sedlen glide ned på gulvet, og gik ud på altanen (jeg bor på tredie sal) og så ryggen af budet på vej i fuldt firspring tilbage til sin bil. Så vidt jeg kunne se bar han ikke på noget, så han har altså tilsyneladende ikke haft pakken med op. Jeg var stærkt forkølet, så jeg kunne ikke råbe efter ham.
Den 30. december gik jeg til posthoset og ville hente forsendelsen. Den kunne man ikke finde. Senere på dagen blev jeg kontaktet af en distributions-leder der fortalte at man på et videobånd kunne se at budet havde fejlanbragt forsendelsen ved hjemkosten, så den nu var i flowet med udgående post. Jeg fortalte ham hvordan jeg betragtede en virksomhed der kunne begå en sådan fejltagelse og vi blev så enige om forsendelsen ville dukke op igen, da den jo ikke var mærket som retur-forsendelse.
Den 31. fik jeg oplyst forsendelsens stregkode-nummer af afsenderen, og v.h.a. det kunne distributions-lederen se at der var foretaget en scanning af forsendelsen den 30., efter at forsendelsen var kommet \"hjem\" med budet der havde været hos mig. Man burde altså kunne fortælle præcis hvor forsendelsen befandt sig, men det var i praksis alligevel ikke muligt. Jeg fortalte igen distributions-lederen hvad jeg syntes om deres måde at behandle andre menneskers ejendom på, og vi blev enige om at den burde dukke op den 2. januar.
Vi talte sammen igen den 2. januar. Forsendelsen kunne stadig ikke spores.
Vi talte sammen igen den 3. januar. Forsendelsen kunne stadig ikke spores, og jeg fortalte distributions-lederen at nu betragtede jeg forsendelsen som forsvundet og jeg ville kontakte afsenderen og fortælle det. Distributions-lederen kunne jo ikke rigtig argumentere mod dette, så det blev enden på samtalen.
PostDanmark\'s Track & Trace interface på deres website fungerer ikke for tiden, så jeg ringede senere på dagen til deres kundeservice-nummer blot for at høre om der skulle kunne ses flere scanninger på forsendelsen efter den 30. Det kunne der ikke. Ydermere kunne damen hos PostDanmark\'s kundeservice fortælle mig at hun faktisk ikke kunne se at pakken nogensinde var forsøgt afleveret til mig! Jeg kunne fortælle hende at jeg sad med en anmeldelse i hånden. Der blev helt stille i den anden ende. Vi blev til sidst rørende enige om der nok var mere end een person, der havde klumret i denne sag.
Afsenderen har nu fået alt at vide om hvad der er foregået og fået alle telefonnumre til de PostDanmark medarbejdere jeg har talt med. Det essentielle er altså at man taler med den medarbejder, der foretog den sidste scanning på forsendelsen den 30. Det har enten ikke kunnet lade sig gøre eller også har udkommet af den samtale været så pinligt at man ikke vil fortælle mig om det.
Summa summarum: hvis I bestiller en Zaurus, så prøv at få afsenderen til at benytte en forsendelses-metode, der indebærer at PostDanmark ikke involveres.
------------------------------------------------------------------------------------
Opdatering 8. januar:
Forsendelsen er *stadig* ikke fundet. Jeg talte i går med en medarbejder hos PostDanmark\'s kundeservice, som fremsatte en teori om at forsendelsen var havnet i et af de bure, der bliver sendt ud til større virksomheder med deres post. Selv om der skulle være hold i teorien tror jeg stadig ikke på at den dukker op. Jeg har i hvert fald aldrig selv arbejdet et sted hvor man tog fem arbejdsdage om at sortere den indkommende post. I givet fald er pakken kommet op under neglene på en ansat hos den virksomhed, den er havnet hos.
Jeg fik i forgårs (d. 6.) PostDanmark til at erkende at forsendelsen var tabt, så jeg kunne få afsenderen til at sende en ny. De får imidlertid ikke nye leverancer før om en uge.....
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
Opdatering 29. januar:
Nu er jeg også Zaurus-bruger. Leverandøren fik endelig
bekræftet at den første forsendelse blev betragtet som tabt, og sendte en anden (han har forsikring på sine forsendelser).
-----------------------------------------------------------------------------------
Med venlig hilsen
David List